Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
2024.10.11 00:09:53 (104125.)
Marczin Robert
(MISKOLC)
|
Előzmény: raver @ 2024.10.08. 19:12:01
Írjál már valamit az Ótóról, hogy azóta hogy szuperál, kipróbáltad e az ejtő tankot, stb. Komolyan érdekel a dolog!
|
2024.10.08 19:12:01 (104124.)
raver
(Pápa)
|
Előzmény: iref-h @ 2024.09.06. 19:28:49
Ki lehet mosni, létezik helyette más egység is. Amit láttál "sima" cső, és rezonátor cső is.
|
2024.09.06 19:28:49 (104123.)
iref-h
(szegvár)
|
Időközben megtaláltam ezt az alkatrész, most már tudom hogy mi a neve: szívászajcsökkentő dob. A kérdés, hogy ezt szét lehet e szedni, vagy ki kell e mosni? Üdv: iref-h
|
2024.09.06 19:11:46 (104122.)
iref-h
(szegvár)
|
Sziasztok! A váltó olajcsere után a levegőszűrőt cseréltem, - nem először, de most vettem észre, hogy a levegőszűrőtől elmenő cső az ív után egy újabb műanyag tokba helyezett valamiféle szűrőn megy át a motorhoz. Az polski könyvben a képen csak egy egyenes cső látható ami a porlasztóhoz megy, meg persze a vékonyabb amiről most nincs szó. Tehát ez a fekete, összeragasztott vagy tekert valamin megy át a levegő. Eléggé olajos a belseje, kimossam, vagy mi a szerepe, mi a teendő?
|
2024.09.06 03:11:39 (104121.)
iref-h
(szegvár)
|
Előzmény: Dömi @ 2024.09.05. 11:24:43
Szia! Megtaláltam a csavart. Sem nem "rejtőzködő", sem nem szögletes. Az alig felismerhető szögletes csavarra egy akkora hatlapfejű csavart hegesztettek, amit 22-es villáskulcs fogott, így a csavar feje legalább 25mm-re kiállt, rá sem mertem gondolni hogy ez az amit keresek. Köszönöm a segítséget!
|
2024.09.05 11:24:43 (104120.)
Dömi
(Veszprém)
|
Előzmény: iref-h @ 2024.09.04. 22:18:12
szia!
némi benzinnel pucold meg a váltóházat a féltengelyek és váltótartó bak között, menetirány szerint jobb oldalon. Elő fog bújni az a szögletes csavar. Itt éppen 6lap fejű csava van ott: https://totalcar.hu/galeria/totalcar/szerelem/2023/06/09/polski_fiat_126p_650e_1984/35
|
2024.09.04 22:18:12 (104119.)
iref-h
(szegvár)
|
Sziasztok! Úgy jártam, hogy a polski váltójában szerettem volna az olajat kicserélni, de nem sikerült. Leengedtem a régi olajat, a jobb oldali féltengely körül a váltó oldalában lévő 13 – as kulcsnyílású csavart kicsavartam, gyanús volt a hosszúsága (M13x25) Ebbe dugtam a műanyag csövet, tölcsér, stb. kb. 6dl olaj a betonra folyt, most már tudom hogy ez valami más lehet, váltóalkatrész rögzítő csavar?! Vissza is csavartam. Remélem nem állítódott el semmi, noha az olaj leengedése után álló helyzetben váltogattam, hogy a maradék olaj is kifolyjon.
Segítséget szeretnék kérni, hogy hol találom az „igazi” beöntő nyílást. Csak kerékcseréhez alkalmas emelőm van, valamennyire alá tudok bújni, de sem alulról sem a motor felől nem találom az a szögletes csavart, amiről már itt is hallottam. Esetleg ha tud valaki linket, ahol kép van róla az is segítene Üdv, iref-h
|
2023.12.22 07:54:12 (104118.)
Dömi
(Veszprém)
|
Előzmény: iref-h @ 2023.12.19. 11:42:18
Miután a kulisszát visszaraktad és visszakötötted a váltóba, be kell állítani a kulisszát. Ezt a kardán alagút jobb oldalán található két 8 mm-es (13-as fejű) csavarral lehet. Ha üresben van a váltó, a váltókarnak függőlegesen kell állnia. A beállítás hiányában nem lesznek meg a sebességek, vagy nehezen kapcsolható lesz.
|
2023.12.19 11:42:18 (104117.)
iref-h
(szegvár)
|
Előzmény: Dömi @ 2023.12.19. 07:57:25
Szia! Köszönöm a segítséget, ma sikerült vezető gyűrűket venni, az általad küldött infó alapján meg tudom csinálni. Üdv, iref-h
|
2023.12.19 07:57:25 (104116.)
Dömi
(Veszprém)
|
Előzmény: iref-h @ 2023.12.18. 17:53:51
Szia! 2 db vezető gyűrűre van szükséged. 126shop.hu-n találsz. Az egyik a karosszériában van, ahol kilép a váltórúd a kardánalagútból (rugalmasváltóösszekötő előtt). A másik a kulisszaházban van.
Az utastérben ki kell szedni a középső kárpitot, és a bowdeneket takaró első fém borítást. A kardán alagút jobb oldalán 2 csavar fogja a váltókulisszát. Ahhoz, hogy ki tudd húzni a kulisszát és a váltórudat, az autó alatt le kell kötnöd a váltórudat a rugalmas váltóösszekötöről.
A többi már adja magát. Ha nincs meglepi 2-3 óra alatt meg lehet csinálni kényelmesen.
|
2023.12.18 17:53:51 (104115.)
iref-h
(szegvár)
|
Sziasztok! A 3. sebesség meg a hátramenet nem működik, a sejtésem bevált. a sebváltótól induló váltókaron megtaláltam az elszakadt vezetőgumit. Szeretném kicserélni, de nem tudom a váltókarra felfűzni. Hol lehetne a kart úgy szabaddá tenni, hogy felfűzhessem a vezetőgumit, és bepattinthassam a helyére Ajánlották többen, hogy vágjam szét, de ezt nem szeretném.
|
2023.12.18 17:39:20 (104114.)
iref-h
(szegvár)
|
Előzmény: iref-h @ 2023.12.18. 17:38:35
|
2023.12.18 17:38:35 (104113.)
iref-h
(szegvár)
|
Előzmény: Tibikeeee @ 2016.12.20. 20:42:10
Előzmény: szoto @ 2013.06.01. 19:29:26
|
2023.06.30 21:58:56 (104112.)
Suba
(Dunaújváros)
|
Sziasztok! Találkozott már valaki olyan esettel, hogy túl magas a motorolaj nyomás? 4bar feletti értéket mértünk. Szerintem az olajpumpánál található nyomáaszabályzó lehet megragadva. Jól gondolom? Köszi a segítséget előre is.
|
2021.09.29 16:42:03 (104111.)
Csakafiat
(Gárdony)
|
84-es évjáratú veterán PF 126-hoz keresek jó állapotú (dinamós változat) fesz.szabályzót. Csak az eredetiség kedvéért, mert már működőképes az elektromos (lengyel) változattal. Árat is bátran írjátok le!
|
2021.09.12 07:41:53 (104110.)
Kiss Sándor
(Szeged)
|
Előzmény: tlkg @ 2020.09.08. 22:03:57
Szia! Kérdezz bátran!
|
2021.07.29 21:50:41 (104109.)
Kiss Sándor
(Szeged)
|
Előzmény: ervinkov @ 2020.09.08. 15:00:01
Szia! Rudazat persely!
|
2021.07.29 21:49:23 (104108.)
Kiss Sándor
(Szeged)
|
Előzmény: tlkg @ 2020.09.08. 22:03:57
Szia! ’93 óta javítom a kis polákot! Kérdezz bátran! :-)
|
2020.11.30 20:55:10 (104107.)
xxbandi77
(Visonta)
|
Előzmény: Andrei @ 2020.11.29. 22:42:18
Köszi, meg is van!
|
2020.11.29 22:42:18 (104106.)
Andrei
(Ráckeve)
|
Előzmény: xxbandi77 @ 2020.11.29. 18:48:48
Ott van az. Fiat126 -> Cikkek
|
2020.11.29 18:48:48 (104105.)
xxbandi77
(Visonta)
|
Üdv Mindenkinek! Régebben volt fent valahol elektromos gyújtáshoz elkészítési segédlet.... Ez eltünt, vagy csak én nem találom??
|
2020.09.08 22:03:57 (104104.)
tlkg
(Üllő)
|
Sziasztok! Nemrég kaptam egy 1990es kispolszkit. Majdnem jól működik, de nagyon szeretem. Keresek egy(több) szerelésben tapasztalt embert, akire rálehet csörögni, ha elakadok a szerelésben, aki tűri a kezdők hülye kérdéseit és van pár perce, hogy tanácsot adjon telefonon. Elérhetőséget a lajos.toth.80@gmail.com -ra írhattok, ha ide nem szeretnétek kiírni. Előre is köszönöm. Lajos
|
2020.09.08 21:42:37 (104103.)
ervinkov
(ervinkov)
|
Előzmény: FUTO TOM @ 2020.09.08. 18:49:21
Köszi szépen! Akkor alámászok....
|
2020.09.08 18:49:21 (104102.)
FUTO TOM
(Miskolc)
|
Előzmény: ervinkov @ 2020.09.08. 15:00:01
Hello Inkább váltótartó bak szokott lenni leszakadt és elfordult a váltó. De lehet amit írtál rugalmas összekötő is. Bakbol ha akad bontott az jobb megoldás lehet, az újak gyakran silány minőségűek és szinte azonnal elszakad.
|
2020.09.08 15:00:01 (104101.)
ervinkov
(ervinkov)
|
Sziasztok! Kérdezni szeretném, hogy találkozott-e valaki olyannal, hogy a váltó egyszer csak nem veszi a rükvercet (vagy csak sokadikra), illetve a 3. helyett is egyest akar kapcsolni alkalmanként (legalábbis a reccsenésből ezt feltételezem). olyan, mintha a váltókart oldalra feszítő rugó kicsit elgyengült volna, de alapvetően visszahúzza egyenesbe. Mi lehet ez? A rugalmas fém-gumi elem a rudazaton? Köszi Ervin
|
2020.08.06 07:19:06 (104100.)
Dömi
(Veszprém)
|
Előzmény: LoGiTo @ 2020.08.05. 15:58:09
igen, a gyújtás állíthatatlanságának okozója lehet a laza lánc.
|
2020.08.05 15:58:09 (104099.)
LoGiTo
(Sárkeresztes)
|
Előzmény: Dömi @ 2020.08.05. 08:23:55
Szia,
Értem, köszi szépen. Már úton van a csere lánc fogaskerekekkel együtt.
Okozhatta ez a megszakítóhézag folyamatos elállítódását?
Kb 7-10 fokot tudtam elforgatni az ékszíj tárcsán úgy, hogy a gyújtáselosztó tengelye nem mozdult.
Gyújtás beállítás után kis járatás illetve pár indítás után teljesen összezárt a megszakító, nem volt hézag egyátalán.
Kiszedtem az elosztót, a tengelye nem szorul, a fogazása épnek tűnik.
|
2020.08.05 08:23:55 (104098.)
Dömi
(Veszprém)
|
Előzmény: LoGiTo @ 2020.08.03. 17:51:26
szia!
ez laza. vagy nem volt cserélve a felújításkor, vagy nem jó minőségű darab lett beépítve. Sajnos könnyen lehet rossz minőségű darabba belefutni.
|
2020.08.03 17:51:26 (104097.)
LoGiTo
(Sárkeresztes)
|
Sziasztok.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Felújított motorral vettem egy polskit, kb 1000 km autózás után olyan problémám van, hogy a gyújtás "elállítja" magát (illetve van egy kis holtjáték az ékszíj tárcsánál).
Az olajpumpaház le lett szedve, és elég lazának tűnik a vezérműlánc. Csatoltam egy goodle drive linket, képekkel és egy videóval.
Vetnétek rá egy pillantást, és megerősítenétek abban, hogy cserére érett a vezérműláncom?
Nem volt még ezelőtt polskim, szóval minden segítséget örömmel fogadok.
Előre is köszönöm.
https://drive.google.com/drive/folders/177epn9LUuPi0GzMmpkEycaexpnf70n5i?usp=sharing
|
2020.08.03 17:50:27 (104096.)
LoGiTo
(Sárkeresztes)
|
Sziasztok.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Felújított motorral vettem egy polskit, kb 1000 km autózás után olyan problémám van, hogy a gyújtás "elállítja" magát (illetve van egy kis holtjáték az ékszíj tárcsánál).
Az olajpumpaház le lett szedve, és elég lazának tűnik a vezérműlánc. Csatoltam egy goodle drive linket, képekkel és egy videóval.
Vetnétek rá egy pillantást, és megerősítenétek abban, hogy cserére érett a vezérműláncom?
Nem volt még ezelőtt polskim, szóval minden segítséget örömmel fogadok.
Előre is köszönöm.
https://drive.google.com/drive/folders/177epn9LUuPi0GzMmpkEycaexpnf70n5i?usp=sharing
|
2020.06.14 19:37:10 (104095.)
Szatmári
(Budapest)
|
Előzmény: raver @ 2020.06.14. 18:53:31
Köszönöm szépen,,,, csere lesz,,ennek kakukk valóban
|
2020.06.14 18:53:31 (104094.)
raver
(Pápa)
|
Előzmény: Szatmári @ 2020.06.12. 14:56:01
Valószínű, hogy kevés olaj volt a váltóban és a keletkező hő károkat okozott. Elsőre próbálj meg olajat tenni bele, hátha még nem okozott komolyabb károkat az olaj hiány. Ha, igen, akkor próbálj meg egy jó állapotú bontott váltót szerezni.
|
2020.06.12 14:56:01 (104093.)
Szatmári
(Budapest)
|
Sziasztok. A véleményetekre lennék kiváncsi,illetve a s egítségetekre.A váltóm elkezdett érdekes hangokat kiadni.Az I.-es borzasztó zajos,súrlódó hangot ad ki,pedig sose húzattam, csak finoman használom.Nem recssen váltáskor, nem dobja ki a sebességet,,,csak zúg.A II.meg a III. problémamentes semmi hang,szépen dolgozik.A IV. az valami vicc,,,mintha túrbós lenne az autó úgy fütyül,,nem zúg, nem recseg, nem dobja ki csak hangosan fütyül.,de nem hasonlít a hangja az I.-es hez.A lükverccel sincs semmi gond.Ha van valakinek ötlete azt megköszönném, ,,köszönöm szépen.
|
2020.06.08 22:36:53 (104092.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)
|
Előzmény: iref-h @ 2020.06.07. 22:29:14
Ha szétszeded meg fogod látni, hogy szükséges-e. Sajnos az a tapasztalat, hogy általában a szimering elöregszik és bekerül a víz/kosz ami megöli a csapágyakat. De nem törvényszerű.
|
2020.06.07 22:29:14 (104091.)
iref-h
(szegvár)
|
Előzmény: FZRTom @ 2020.06.07. 00:51:24
Köszönöm a segítséget, megrendeltem a lengőkarokat, 4 db. szilenttel, 4 csavarral, lesz egy hét rá, hogy lefessem, s megszáradjon. Írod hogy kerékcsapágyak, szimeringek, roppantógyűrűk is kellhetnek. Eddig erre nem gondoltam, a kerekekkel nem volt baj. Valahol hirdettek bontott komplett váltót 7 000,- ért, a baj az hogy nem tudom leellenőrizni hogy működőképes e. Ha jó lenne, ennyiért bőven meg érné.
|
2020.06.07 00:51:24 (104090.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)
|
Előzmény: iref-h @ 2020.06.06. 13:12:48
Semmi értelme ennyire belemélyedni. Komplett bontott váltót érdemes inkább cserélni, már csak az utángyártott alkatrészek kétes minősége miatt is. A szerelési könyvek tartalmazzák a váltót is. A lengőkarokat felrakás előtt érdemes lefesteni a gyári réteg inkább csak aranyfüst rajt. Kerékcsapágyak, szimeringek és roppantógyűrűk valószínűleg kelleni fognak.
|
2020.06.06 13:12:48 (104089.)
iref-h
(szegvár)
|
Az alábbiakat a csevegőbe is beírtam. A baj nem jár egyedül. Azt tapasztaltam, hogy az autó váltója 1. sebességben erősen kattog, 2. ben már alig hallhatóan. Szerelőaknán kiderült hogy nem csak ez a baj, sajnos a bal hátsó lengőkar eltört. A szerelő véleménye, hogy mindkét lengőkart érdemes kicserélni 22 200,-ft/db Ami inkább aggaszt, hogy a váltóhoz milyen csapágyak alkatrészek kellenek. A Bároker-nél sok minden van. A kalkulációhoz mindenképpen kellene egy szerkezeti rajz, hogy a beszerezhető alkatrészeket összehasonlítva a a tényleges, váltóban lévő alkatrészekkel, milyen esély van a javításra. Szerelő szerint hang után ítélve valamelyik csapágy mehetett tönkre, szét kell szedni a váltót. A karosszéria, motor jó állapotban van, még ha veri a 100 000,-ft akkor is meg szeretném javíttatni. Van e valakinek ötlete, honnan lehetne beszerezni egy részletes váltó rajzot?
|
2020.04.27 07:22:53 (104088.)
Dömi
(Veszprém)
|
Előzmény: Szili Zsolt @ 2020.04.26. 20:32:13
A 6 Col széles nagyon necces. Ennél keskenyebb van nekem, és egy fél cm távolság van csak hátul. Elől még kicsit súrolja is a sárvédő ívét. Ha nem tudod próbálni, akkor engedd el.
"6×13 az csak nagyon ideális ET-vel lehet jó. Igazából az ET nagyon fontos, egy 5,5-es felninél kb. 25-40 közötti ET-vel van rá esély, hogy jó legyen, de mindenképpen fel kell próbálni, mert nagyban függ a felni kialakításától is."
|
2020.04.26 20:32:13 (104087.)
Szili Zsolt
(Kiskunhalas)
|
Előzmény: Dömi @ 2020.04.23. 08:22:32
Köszönöm Dömi! Ezt a cikket olvastam már, sokat segített, de még így is maradt kérdés.
|
2020.04.23 08:22:32 (104086.)
Dömi
(Veszprém)
|
Előzmény: Szili Zsolt @ 2020.04.21. 17:33:00
Szia Bal oldalt a fiat126/cikkek menüben van sok okosság, közte ez a cikk:
https://fiat126.hu/?/Fiat126/Cikkek/Nagyobbfelnisz_IlesebbgumiP_Ukra/158
Remélem tud segíteni.
|
2020.04.21 17:33:00 (104085.)
Szili Zsolt
(Kiskunhalas)
|
Sziasztok ! Köszönöm a befogadást ! Van eg kis pókom, ami már rég nálam van, de most jött el az idő, hogy talán egy kicsit többet tudok foglalkozni vele. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a következő felni rá fér-e a járgányra? Sajnos nem tudom rápróbálni. A felni méretei 13x6j ET 33 központi furat átmérő 57,1 mm. Én egy 165/55R13 gumit gondoltam rá ? Befér ez a komó a gyári "fészekbe vagy esetleg kell valamit alakítani, átalakítani ? A válasz sürgős lenne. Előre is köszönöm !
|
2020.03.25 18:44:35 (104084.)
B.Csaba
(pest megye)
|
Sziasztok! BIS-hez keresek szervízkönyvet, javítási útmutatót. Kölcsönbe, megvételre, pdf formátumban. Minden megoldás érdekel. Köszönöm!
|
2020.02.09 15:44:42 (104083.)
BeLeS
(Budapest)
|
Előzmény: triplax007 @ 2020.02.09. 08:42:18
Jó hallani, hogy sikerült megoldani Egyébként a szelephézag úgy mászik el, hogy a friss hf tömítés rögtön összerakáskor még nem éri el végleges formáját, a felhevülések és kihűlések során szépen lassan formálódik, adaptálódik a helyére, így némileg össze is nyomódik, emiatt a hf kicsit lejjebb kerül, közeledik a blokkhoz. A szelepemelők viszont ugyanolyan hosszúak maradnak, a szelepemelőtőkék sem változtatják a helyüket, így relatíve feljebb kerülnek a szelepemelőrudak a hf-hez képest, ami miatt a szelephézag lecsökken ahhoz képest, mint amit akkor állítottál be, mikor összeraktad.
|
2020.02.09 08:42:18 (104082.)
triplax007
(Miskolc)
|
Sziasztok ismét! Hengerfejen húztam,szelephézagot beállítottam! Teljesen jó lett!!!😊👍 Azt viszont nem értem hogy tud ennyire elmenni a szelephézag. Köszönöm a segítséget,további szép napot!
|
2020.02.09 00:18:41 (104081.)
raver
(Pápa)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2020.02.04. 18:39:56
Én úgy kértem autósboltba, hogy fékcsőnek kell. Ők elvileg értenek hozzá, azt adtak. Évek óta ismerem őket, megbízom bennük
|
2020.02.04 18:39:56 (104080.)
gyenis96
(pécs)
|
Sziasztok! Tud valaki olyan átlátszó csövet, ami bírja a fékfolyadékot? Le szeretném cserélni a tartályról a főfékmunkahengerre menő csöveket.
|
2020.01.19 22:30:36 (104079.)
xhtml96
(Dunaharaszti)
|
Előzmény: xhtml96 @ 2020.01.19. 19:37:18
Sikerült, szétszedtem darabokra mégegyszer és újra össze, valami testelt, most szép a szikra!
xhtml96 szerkesztette 2020.01.19 22:32:36-kor.
|
2020.01.19 19:37:18 (104078.)
xhtml96
(Dunaharaszti)
|
Sziasztok! A gyújtásmegszakítóval bohóckodom, mert kondi és a megszakító csere után, plusz beállított hézag után semmi sem történik. A trafó jó, megmértem, és szikrát köp ha testelem a vezetékét. Lemértem a megszakítás pillanatában és amikor összezár a kör, és mindkét esetben folyik rajta ugyan az a feszültség, pedig ha jól tudom nem kellene mert az a lényege. Nem találom hogyan vagy hol érhet össze, vagy mi lehet a gond. Elvileg ugyan úgy raktam vissza mindent ahogy kell. Lehetséges hogy valamit rosszul raktam vissza mégis? Volt már valakinek hasonló hibája?
|
2020.01.13 12:24:36 (104077.)
triplax007
(Miskolc)
|
Hétvégén átnézem!!!!! Köszönöm a hasznos tanácsokat! Kíváncsi leszek rá!!!
|
2020.01.12 23:11:30 (104076.)
BeLeS
(Budapest)
|
Előzmény: Andrei @ 2020.01.12. 22:35:37
Ha a lelazulás és kompresszióveszés kapcsolatára gondolsz, akkor bocsi félreérthetően írtam, nem a lelazulás miatt volt kompresszióvesztés közvetlenül, hanem a szelephézag eltűnése miatt. Mert annyira viszont meglazult, hogy a szelephézagok ilyen jéghidgeben mínusz fokokban is nullák voltak. (szívónál konkrétan nulla, a két kipu szelepnél meg a 0,05mm-es hézagmérő fért be) A tünet az volt, hogy nehezebben indult, és miután bemelegedett alapjáraton 1-1 ütem kimaradt. A gyújtást végig néztem előtte, mindent kicseréltem (kondenzátor, gyertya, kábel, trafó), a jelenség így is fenn ált. Benzin volt rendesen, és miután minden rendben volt, mondom ránézek a szelephézagokra, és azok tűntek el teljesen... csak azok meg amiatt tűntek el, hogy a hengerfej lelazult már kicsit. Legalábbis ez a teóriám Mivel miután újra nyomatékoltam, beállítottam a szelephézagokat egyenletes lett az alapjáratom Nyilván alapvetően a szelephézag állítás volt a megoldás, de hamár ott jártam ráhúztam a hengerfejre is...Újra 48 Nm-rel húztam meg és kb 60°ot tudtam minden csavaron tekerni....
|
|