Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
2004.06.03 14:39:56 (1.)
nyuszy
|
No, tessék elkezdeni ide is írni ) Nem csak offtopic témák vannak a világon
|
2004.06.03 14:48:08 (2.)
Petya
|
Hpgy kell levenni a szelep fedelet ?
|
2004.06.03 15:51:07 (3.)
Polák
|
Tök jó az új csevegõ!
|
2004.06.03 16:33:11 (4.)
126
|
Klafa az uj forum
|
2004.06.03 16:57:54 (5.)
Sada
|
Sziasztok! Új vagyok! Érdeklõdnék,hogy hol lehetne használt 165×55 "12"-os gumit beszerezni? Köszönöm.
|
2004.06.03 17:10:29 (6.)
Polski
|
nyah oké akkor irok majd ide ) üdv: Polski
|
2004.06.03 17:13:11 (7.)
Polski
|
Petya: a szelep fedelet két csavar tartja egy 13-as kucsal kilazitod amikor leszedted a csavarokat ugy jön le kicsit mozgatnikel elõre hátra jobra balra és lejön de a pakolásra figyelj hogy ne szakadjon el.. üdv: Polski
|
2004.06.03 17:35:58 (8.)
Petya
|
Polski : Köszönöm szépen ( bedõltél a kérdésemnek - nézted már Nyuszy naplójában a képeket , dátumok : 03.13 -03.19 -05.04-?? )) )
126 - Sada , Legyetek üdvözölve Használt gumit a budafoki úton láttam a Lágymányosi híd felé az Aral kút utáni gumisnál.
|
2004.06.03 18:46:43 (9.)
polák
|
Szerintetek mennyiért lehet eladni ezt a pókot:
Évj.: 1987 Mûszaki: 1 év Állapot: Az elsõ sárhányó ki van hegesztve, a motorral sok gond volt, a sebváltó se tökéletes, és a motor recseg mikor indul.
|
2004.06.03 20:24:40 (10.)
Polski
|
hát max 80 ezer és akkor jóhiszemû voltam... de petyáék kijavitsatok mert lehet (bisztos) hogy hülyeséget beszélek
|
2004.06.03 20:26:30 (11.)
Áron
|
Nyuszy: Hogy van felragasztva a matrica neked mert már kivágatuk csak mi is rakunk csikot is??
|
2004.06.03 20:39:29 (12.)
Balage_G
|
Polák: lehet eladom nyáron a gépet (ami neked nem stimmel, az évjárat ugye '83, illetve teszek fel képeket az új állapotáról, gondolom elég elszomorító lesz...), de összehozunk majd egy talit- áronnal is meg még egypár emberrel le kell beszélni- ott ha érdekel beszélünk róla.
|
2004.06.03 20:59:05 (13.)
polák
|
Üdv! Mennyiért akarod eladni? De nincs pénzem, vagyis attol függ mennyiért adod el. De megjegyzem, hogy én csak 14 éves vagyok.
|
2004.06.04 07:18:49 (14.)
Petya
|
A mûszaki vizsgája dob rajta, de az sem sokat , ha 87-es , akkor valószínû , hogy még behúzós índítású , de már új mûszerfalas , viszont még dinamós. ( Persze javíts ki , ha tévedek ) . rossz - kopott a lendkerék vagy az indítómotor fogaskereke , ha nem veszi a sebességeket - vagy dobálja - vagy recsegve veszi az is von az értékébõl . 40eFt és 80eFt közé tenném , de látni kéne ! . Lehet , hogy ennyit sem , de többet nem nagyon hiszem . Bár az is elõfordul , hogy találsz rá vevõt . Én ezekkel a hibákkal és paraméterekkel amiket leírtam ( feltéve ha úgy van ) 60at alig ha adnék érte. Azt tudni kell , hogy minnél olcsóbban adod , annál biztosabb , hogy el lehet adni . 89-es gépemet 30ért vettem
|
2004.06.04 08:03:44 (15.)
nyuszy
|
Petya: Azt azért hozzá kell tenni, hogy a tiédnek 30-ért nem volt se mûszakija, se eleje
|
2004.06.04 12:39:45 (16.)
Polski
|
Polák: én is 14 vok és én 10 ropiért vettem mind a két polskit keresgess bisztos h talizol sok sikert.... üdv: Polski
|
2004.06.04 12:48:30 (17.)
polák
|
Hogy tudtál 10-ért pókot venni?? Gratulálok, azt hittem csak én vagyok 14 éves, de örülök, hogy nem vagyok egyedül! Te is megszállott kispók rajongó vagy?
|
2004.06.04 12:53:09 (18.)
polák
|
Petya: nem az enyém az apók hanem az egyik ismerõsömé, és füzöm, hogy adja el nekem, hát nem tom. Én max. 30 ét venném meg.
|
2004.06.04 14:27:08 (19.)
polák
|
A törött laprugót lehet javítani úgy, hogy ne legyen rajt maradandó hiba?? Nagyon fontos!!!
|
2004.06.04 14:42:24 (20.)
nyuszy
|
polák: Igen, cserével. Bontóban használt 3 kHUF, boltban új 6 kHUF körül van.
|
2004.06.05 12:38:45 (21.)
Fiat126.hu
|
A nem megfelelo stilusu es tartalmu hozzaszolasokat toroltuk. A tovabbiakban is hasonlokeppen fogunk eljarni, ugyhogy kernem a tisztelt kollegakat, hogy a lejaratokampanyt a tovabbiakban valahol mashol folytassak. Koszonjuk a megerteseteket.
|
2004.06.05 13:12:11 (22.)
Petya
|
Polák - érdemes nekifeszülni a témának , bár a pénz nagy úr ...
A használt rúgókat érdemes jól szemrevételezni , nehogy nagyon fáradt vagy kopott csúszógumis legyen . Ha van 3 pénze az embernek + ban , akkor érdemes az új felé kacsintgatni , bááár képes az új alkatrész terepjáró külsõt kölcsönözni - olyan erõs a régihez képest )
|
2004.06.05 17:50:48 (23.)
András
|
Jó ez az új fórum, a jövõ hétre én is szerzek majd pár digitális fotót a bébirõl, és akkor mégváltozatosabb lesz. Viszont egy pár kérdés. 1. 60-nál elkezd ropogni a hátsó felfüggesztés, és olyan hangja van, mint amikor a fém hajlik. Az balos lengõkar bontott, a jobbos zsír új, és mind a két oldalon hallom. Mitõl lehet? 2. Egy karburátor fúvóka kb. hány km-t bír ki? Csak mert hallottam, hogy elkopnak, és akkor szokott akadozni az alapjárat. (kuplung a fékezésnél, aztán le is áll..) 3. Nem racsniznik a kézifék. Vajh miért is?
|
2004.06.05 18:32:44 (24.)
nyuszy
|
András: 1. Valószínuleg a szilentek vannak kinyúvadva, esetleg a lengéscsillapítók vagy a rugók gumitányérjai. 2. Hát, ezt így km-ben nem lehet meghatározni. Sajna nem csak a fúvókák kopnak (az ugye pártíz forintos tétel), hanem minden. Az alapjárat ingadozását koszos alapjárati fúvóka okozhatja egyszeru esetben. Rossz esetben szét van kpova az egész karbi (pl. a pillangószelep tengelye), és falsot szív. Pucold ki az alapjárati fúvókát, cseréld ki a talptömítéseket, nézd meg, nincs-e elrepedve a karbi alatti bakelittálca, és ha ezek sem segítenek, akkor érdemesebb kerítened egy másik karbit. 3. A kézifékkarnál lehet elkopva a fogaskerék. A képeidet meg várjuk
|
2004.06.05 19:45:07 (25.)
polák
|
Hova tûntek a hirdetések? Nem akar bejelentkezni, beírom név, jelszó, és mégsem jelentkezik be!
|
2004.06.05 21:37:06 (26.)
nyuszy_wap
|
Polak: A bejelentkezes teljesen jol mukodik, valamit te irtal el. Ugyelj a kisbetu-nagybeture. A hirdetesek szinten megvannak. Annyi, hogy beallitottam, hogy a 30 napnal regebbi hirdetesek ne latsszanak, ugyanis 10-bol 9 ember nem jelez vissza, ha mar nem aktualis a hirdetesuk.
|
2004.06.06 09:22:50 (27.)
Zoli
|
András: Karburátorhoz lehet venni javítókészletet, ha jól tudom 1kHUF alatt. Ebben benne van a pillangószelep és a tengelye. Azt hogy ez mennyire kopott megállapíthatod egyszerûen, ha a tengely kiálló végét kézell megpróbálod megmozgatni.
Januárban vettem a gépem 60ezerért 1,5 év mûszakival. 87-es évjárat és már generátoros. Szerintem 86-ig szerelték a dinamókat. Mûszakilag majdnem tökéletes volt, csak hengerfejet kellett cserélni ezt 4000-bõl megúsztam.
Most megint egy hengerfejcsere lesz rajta, de már nem szükségbõl, hanem mert kicsit talán dob rajta... Az új: Lemartunk belõle 0,3-et. Lecsaptuk a szelepvezetõk szárait, és felpolíroztuk a szívócsatornát, hogy akadálytalanul tudjon beáramlani a keverék. Teszünk be szelepszárszimeringeket is a szelepvezetõ felsõ részére. Ezért kell még egy kicsit várni az egészre, ugyanis a zsiguli szelepszárszimering belsõ mérete passzol, csak egy kicsit le kell maratni a szelepvezetõbõl. Még a marósra várok.
Van valakinek ötlete elektronikus gyújtásra? Hol lehet beszerezni?
|
2004.06.06 09:58:46 (28.)
|
Szia Zoli. Ha hozzá tudsz jutni akár újonnan , akár bontóból a Zsigulihoz árult ( nem tudom milyen márka ) elektronius gyújtáshoz , az t símán be lehet kötni
|
2004.06.06 10:11:01 (29.)
Polski
|
zoli :nekem 87 -es pokom van gyári alkatréászekkel és dinamós :( hogy lehet ez? petya, nyuszy??? nem értem , mert mindeki azt mondja hogy 86 utáni pokok generátorosak üdv Polski
|
2004.06.06 10:42:10 (30.)
nyuszy_wap
|
Zoli: Az a baj, hogy hiaba csereled ki a pillangoszelep tengelyet, mert maga az ontveny is kikopik a tengely korul, azt meg - ha jol tudom - dorzsarazni kell.
Tudtommal 88-ban kezdtek el kijonni a generatoros Pokok, eloszor Marelli, 89-ben meg mar lengyel generatorral. Az en megfigyelesem szerint 88 elott kizarolag a nyugati exportra szant gepekben volt gen, de azokat meg lehet ismerni a szebb belso terukrol is. Szoval a 87-est jo esellyel utolag generatorositotta valaki.
|
2004.06.06 11:58:07 (31.)
Zoli
|
Igazad lehet, erre nem is gondoltam... és valszeg az öntvény gyorsabban kopik mint az acél... Marelli van az enyémen is, de akkor biztos utólagos átépítés. Kösz, a tippet a gyújtásra, körülnézek.
|
2004.06.06 12:06:47 (32.)
Polski
|
u.i: én is át épitem a 87 -es pokot generátorosra... ez nagyon nagy munka? jol tudom?? hogy ha generátoros akkor baloldalt az a fekete doboz a motor térben nem kell ???? azt szeretném még tudni h mennyi elõnye van a generátornak? menyivel több mint egy dinamó mert ha nincs lényeges külömbség akkor nem szemvedek vele köszike üdv ja meg az ugye mind1 hogy Mareli a generátor vagy a másik?
|
2004.06.06 12:43:15 (33.)
nyuszy_wap
|
Polski: Akkor erdemes generatorositani, ha gondok vannak a toltessel, egy jo akku is rendszeresen lemerul stb.
|
2004.06.06 12:52:59 (34.)
Zoli
|
Polski: Nem tudom mekkora munka átépíteni, de biztos, hogy érdemes. Még soha nem voltak gondjaim a feszültséggel, pedig van ködlámpa, rádió, 75-ös fényszórók. Az a fekete doboz ott oldalt az a fesz.szabályzó, védi az akksidat. A Marelli generátorokon beépített van, ahhoz nem kell, a másikat nem ismerem. A bekötése nagyon egyszerû, két szál vezeték megy rá. Egy vastag az akksihoz -ezen kap gerjesztést is-, és egy vékony a kontrollámpához.
|
2004.06.06 13:08:34 (35.)
Polski
|
köszi szépen mindenknek! hát majd meglátom mert nemsokára lessz benne hang technika 2db 150W-os mélynyomó +hozzá való erõsítõs magnó vagypedig marad a mostani rádió de veszek hozzá subcsövet gyári erõsitõvel ellátva és ez az esélyesebb üdv: Polski
|
2004.06.06 13:15:26 (36.)
nyuszy_wap
|
Ha hifit akarsz, akkor valoban nem art a generator, meg egy komoly akku, pl. Exide.
|
2004.06.06 13:34:36 (37.)
András
|
Na igen, a töltésgondok. ) Nekem télen volt olyan kedves, és éjszakára megadta magát. Húztam neki az inditókart, és még csak meg se nyikkant. Semmi. Másnap délután elsõre bepöccent. Na igen, azért járok télen kocsival, hogy ne kelljen a kib... hidegben hazagyalogolni, és tessék... Én is szereztem egy generátor a gépbe, és azóta sokkal jobb. Jól érzem, hogy néha az alapjáratot is berántja, amikor a motor fulladna? Köszönöm a tanácsokat, majd elmondom a kis szerelõ haveromnak, õ talán érti (én csak úgy nagyjából vágom az ilyesmit). De van itt még egy kérdés. Ha leveszem a gyújtást, miért jön néha vissza a motor? Vagy nagyon csúnyán ráng, mikor megáll. A kézifék meg egyiknapról a másikra romlott el, nem hiszem, hogy a fogak lennének kikopva. (Vagy inkább a törött jelzõt kéne rá használni?) Elvileg holnap estére meglesznek a képek. ) Persze a kocsi retkes, nincs rajta rsztábla, és a felnik is egy rozsdafarmra hasonlítnak, de majd igyekszem elõnyös oldalairól megmutatni.
|
2004.06.06 18:04:43 (38.)
Polski
|
Sziasztok! döntöttem az 1987-es polskim-ra fogom rárakni a kuposfelnis cuccot... a kérdésem a következõ lenne:. elég e kicserélni a dobtárcsát amire a kerék van rácsavarozva és annak a pörgösrésze ami a hardy tárcsához nyulik.. ??
vagy a fékrendszere is másabb?? lécci szoljatok üdv: POLSKi
Remélem nem kell leszedni a rudfejet meg a lengõcsapszegeket :(
|
2004.06.07 00:47:40 (39.)
kukacwap
|
András: Arra gondolsz hogy leállítod a motort és még két három kört forog a motor? esetleg még durrant is egyet? nekem ez akkor volt amikor a spórolás miatt a hülye fejemmel 95-öst tankoltam és ráadásul még túl sok olaj sem volt. Ezért felforrósodik a motor és lassabban áll le.
|
2004.06.07 09:23:59 (40.)
Nagy G
|
Hella! Voltam megint ózdon. Haverom keresztapjának akiknél laktunk van 1 zastava750 ugyanaz az elsõ futómûve mint a póknak és átalakította csapszeges helyett csapágyasra és tûgörgõsre. Ha valakit érdekel akkor legközelebb viszek le féyképezõt és megkérdezem konkrétan, hogy csinálta.
|
2004.06.07 09:25:33 (41.)
Nagy G
|
Hella! Voltam megint ózdon. Haverom keresztapjának akiknél laktunk van 1 zastava750 ugyanaz az elsõ futómûve mint a póknak és átalakította csapszeges helyett csapágyasra és tûgörgõsre. Ha valakit érdekel akkor legközelebb viszek le féyképezõt és megkérdezem konkrétan, hogy csinálta.
|
2004.06.07 11:19:34 (42.)
benedek anikó
|
Sziasztok! A véleményetekre lennék kiváncsi. Szeretnék polskit fiatot venni, de mindenki megpróbál lebeszélni róla a családban és az ismerõsök között, hogy csak a gond van vele. Ám én nagyon beleszerettem, hogy olyan kicsi, könnyû parkolni, fenntartani, stb... Van aki bíztatókat is tud mondani?
|
2004.06.07 11:40:49 (43.)
Zoli
|
Szia Anikó! A legjobb autó a világon!!! Mindenképpen vegyél egyet! A híresztelésekkel ellentétben nem is olyan kicsi. El lehet benn férni, két személynek kényelmes, a csomagoknak meg ott a hátsó ülés. Ha sietni kell 100-110-et lehet vele tépni, csak rendszeres karbantartást igényel. Vásárlásnál arra figyelj, hgoy a kaszni jó állapotban legyen, a többi szinte fillérekbõl pótolható. Nagyon olcsók az alkatrészek, és a fogyasztás se megy 6 liter fölé, akárhogy hajtom... (5,5 körül szokott lenni) Ha valami véletlen nem stimmelne és nem tudod mit kell tenni, itt biztosan találsz valakit, aki tud neked segíteni.
|
2004.06.07 11:57:24 (44.)
Petya
|
benedek anikó : Szia , legyél üdvözölve nálunk és érezd jól magad. A kérdésedre a rövid válasz : Az autó nem a mai technika szülemény , ezért még azokat a parányi követelményeket sem teljesíti mint egy 10 éves Suzuki Swift . Sajnos rendszeresen kell ellenõrizni , és alkatrészeit kenni , zsírozni , cserélni . Ennek ellenére a gép szeretetre méltó , Rendkívül olcsó a rendszeres törõdés ellenére is a karbantartása, üzemeltetése . Remekül lehet vele haladni , parkolni a városban .Kíválló bevásárló autó . Nem alkalmas 3-4 ember ( felnõtt ) szállítására ( kényelmesen ) , viszont 2 ember prímán elfér benne akár a csomagjaival is . Ütközési tesztek bizonyítják az autó remek tervezését és utas védelmét . Nem szabad elfelejteni viszont , hogy nem mai darab , 90-91 körül már keveset hoztak az országba , jó esélyed van csak az öregebb kihalászására. Érdemes foglalkozni a témával , de csak akkor , ha a közeledben akad olyan férfi ember , aki néha napján nem átal villáskulcsot és csavarhúzót ragadni a kedvedért. Javítása kb annyira bonyolult , mit a Csepel versenybicaj ( kb annyi alkatrész is van benne ) ... Kellemes és aranyos is tud lenni Pöttöm , és a kis nyavajásoknak még lelke is van, mert ha szeretik , mindent megtesznek gazdájuk 1-2 alig látszó mosolyáért ( tapasztalat ) ))) Én vennék a helyedben , mert nem lehet rajta veszteni , ha nem tetszik , max eladod ... Érdemes olyat keresni aminek a színe megy a hajad , vagy a szemed színéhez vagy a kedvedhez - az mind1 hogy nagy ,vagy kicsi mûszerfalas és hogy hol kell beindítani . Üdv - Petya
|
2004.06.07 12:34:31 (45.)
Petya
|
Túra ajánlat :
- A hétvégén kerül megrendezésre a FIAT500 CLUB által szervezett - VIII. Nemzetközi Bakony-Balaton Nosztalgia Túraverseny - Keszthely, 2004. junius 11-13
- Júni.19.én KANYON TÚRA a VISEGRÁDI Hegységben .
|
2004.06.07 12:49:18 (46.)
anikó
|
Köszönöm a gyors válaszotokat! Sajna a családban van autós rokon, de nem pont polskihoz értõ. Esetleg van olyan ismerõsötök aki polski-szakértõ, vagy Ti mind magatoknak bütykölitek a kocsikat. Egy szó mint száz, van e jó szervíz, szerelõ ahová vihetem ha majd problémám lenne vele. Lenne még egy kérdésem piacon vagy magánszemélytõl érdemesebb vásárolni? Kb. 100 körül vennék és jó lenne ha nem kellene egybõl javítgatni. sziasztok!
|
2004.06.07 12:56:35 (47.)
Petya
|
Szerelõ ??? Hogyne lenne ! A fiat126.hu weboldalnak saját szervize van ! Sõt vannak igénybe vehetõ kedvezmények is ! A pontos részleteket a héten még megírjuk a fõoldalon , de sajna vizsgázom és így nem nagyon tudtam foglalkozni a dologgal . A piac mindíg drágább , bár kicsit biztonságosabb. 100 rúpiáért már igen szép példányok halászhatók ! Az Egyebek - Cuccok menüpont alatt találod a biblia pdf anyagot , amit akrobata radírral (Acrobat Reader ) tudsz megnyitni és komplett javítási kézikönyv , tartalmazza a futásteljesítményhez mért karbantartásokat is ! Nem nehéz javítani - mint 1bicaj - annyi . A motor csere - ( mit 1 elem csere ) na jó - NAGYON NAGY elem csere ... ))) Szóval könnyû
|
2004.06.07 13:45:33 (48.)
Polski
|
Aniko: üdv itt ) én javaslom hogy vegyél kispolskit!!! mert ez a világ legjobb autója és enek a legjobb a törés tesztje is .. szal bisztonságos , megbizható öröm vele járni nekem 2db poc van ithon és mind a kettõt imádom )jah 100ropi bol nagyon szép állapotu poc-t lehet venni sok sikert a vásárkláshoz üdv: Polski -----jah itt a fiat126.hu-n nagyon jó szakemberek vannak: nevet nem irok de mindenki sejti kikrõl beszélek
|
2004.06.07 13:45:49 (49.)
kukacwap
|
Petya egy kicsit benfentes a dolgokban, de én megértelek Anikó. Szóval, a lényeg, hogy a legtöbb autószerelõ boldogan vállalja, mert nincs benne bonyolult elektronika és nem kell hozzá semmilyen gép vagy bármilyen drága eszköz a szereléséhez. Ezért írta Petya, hogy olyan, mint egy bicigli Szóval, Az én tapasztalatom, hogy ha elviszed szerelõhöz a kocsit akkor se csinálják meg 5000-nél többért, mert valahogy nincs pofájuk annál többet kérni Nem úgy mint egy drága nyugati autónál, ahol egyrészt az alkatrész is marha drága, másrészt a szerelése is az (fõleg szakszervízeknél). Én is csak ajánlani tudom. Nem egy országjáró aszfaltbetyár, de keveset fogyaszt, kis helyen elfér (könnyû parkolni) és mivel farmotoros könnyebb kormányozni mint egy orrmotoros nem szervós autót!
|
2004.06.07 14:15:39 (50.)
Polski
|
igy igaz..
|
|