Fiat126.hu - 2020. Július 12. Vasárnap, Izabella, Dalma napja van.
 

Szervizkönyv



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 104095 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 2078  2079  2080  2081  2082   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2020.06.14 19:37:10 (104095.)
Szatmári
(Budapest)

Előzmény: raver @ 2020.06.14. 18:53:31


Köszönöm szépen,,,, csere lesz,,ennek kakukk valóban
2020.06.14 18:53:31 (104094.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Szatmári @ 2020.06.12. 14:56:01


Valószínű, hogy kevés olaj volt a váltóban és a keletkező hő károkat okozott. Elsőre próbálj meg olajat tenni bele, hátha még nem okozott komolyabb károkat az olaj hiány. Ha, igen, akkor próbálj meg egy jó állapotú bontott váltót szerezni.
2020.06.12 14:56:01 (104093.)
Szatmári
(Budapest)
Sziasztok.
A véleményetekre lennék kiváncsi,illetve a s egítségetekre.A váltóm elkezdett érdekes hangokat kiadni.Az I.-es borzasztó zajos,súrlódó hangot ad ki,pedig sose húzattam, csak finoman használom.Nem recssen váltáskor, nem dobja ki a sebességet,,,csak zúg.A II.meg a III. problémamentes semmi hang,szépen dolgozik.A IV. az valami vicc,,,mintha túrbós lenne az autó úgy fütyül,,nem zúg, nem recseg, nem dobja ki csak hangosan fütyül.,de nem hasonlít a hangja az I.-es hez.A lükverccel sincs semmi gond.Ha van valakinek ötlete azt megköszönném, ,,köszönöm szépen.
2020.06.08 22:36:53 (104092.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)

Előzmény: iref-h @ 2020.06.07. 22:29:14


Ha szétszeded meg fogod látni, hogy szükséges-e. Sajnos az a tapasztalat, hogy általában a szimering elöregszik és bekerül a víz/kosz ami megöli a csapágyakat. De nem törvényszerű.
2020.06.07 22:29:14 (104091.)
iref-h
(szegvár)

Előzmény: FZRTom @ 2020.06.07. 00:51:24


Köszönöm a segítséget, megrendeltem a lengőkarokat, 4 db. szilenttel, 4 csavarral, lesz egy hét rá, hogy lefessem, s megszáradjon. Írod hogy kerékcsapágyak, szimeringek, roppantógyűrűk is kellhetnek. Eddig erre nem gondoltam, a kerekekkel nem volt baj.
Valahol hirdettek bontott komplett váltót
7 000,- ért, a baj az hogy nem tudom leellenőrizni hogy működőképes e. Ha jó lenne, ennyiért bőven meg érné.

2020.06.07 00:51:24 (104090.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)

Előzmény: iref-h @ 2020.06.06. 13:12:48


Semmi értelme ennyire belemélyedni. Komplett bontott váltót érdemes inkább cserélni, már csak az utángyártott alkatrészek kétes minősége miatt is. A szerelési könyvek tartalmazzák a váltót is. A lengőkarokat felrakás előtt érdemes lefesteni a gyári réteg inkább csak aranyfüst rajt. Kerékcsapágyak, szimeringek és roppantógyűrűk valószínűleg kelleni fognak.
2020.06.06 13:12:48 (104089.)
iref-h
(szegvár)
Az alábbiakat a csevegőbe is beírtam.
A baj nem jár egyedül. Azt tapasztaltam, hogy az autó váltója 1. sebességben erősen kattog, 2. ben már alig hallhatóan. Szerelőaknán kiderült hogy nem csak ez a baj, sajnos a bal hátsó lengőkar eltört. A szerelő véleménye, hogy mindkét lengőkart érdemes kicserélni 22 200,-ft/db
Ami inkább aggaszt, hogy a váltóhoz milyen csapágyak alkatrészek kellenek. A Bároker-nél sok minden van. A kalkulációhoz mindenképpen kellene egy szerkezeti rajz, hogy a beszerezhető alkatrészeket összehasonlítva a a tényleges, váltóban lévő alkatrészekkel, milyen esély van a javításra. Szerelő szerint hang után ítélve valamelyik csapágy mehetett tönkre, szét kell szedni a váltót. A karosszéria, motor jó állapotban van, még ha veri a 100 000,-ft akkor is meg szeretném javíttatni.
Van e valakinek ötlete, honnan lehetne beszerezni egy részletes váltó rajzot?
2020.04.27 07:22:53 (104088.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Szili Zsolt @ 2020.04.26. 20:32:13


A 6 Col széles nagyon necces. Ennél keskenyebb van nekem, és egy fél cm távolság van csak hátul. Elől még kicsit súrolja is a sárvédő ívét.
Ha nem tudod próbálni, akkor engedd el.

"6×13 az csak nagyon ideális ET-vel lehet jó. Igazából az ET nagyon fontos, egy 5,5-es felninél kb. 25-40 közötti ET-vel van rá esély, hogy jó legyen, de mindenképpen fel kell próbálni, mert nagyban függ a felni kialakításától is."
2020.04.26 20:32:13 (104087.)
Szili Zsolt
(Kiskunhalas)

Előzmény: Dömi @ 2020.04.23. 08:22:32


Köszönöm Dömi! Ezt a cikket olvastam már, sokat segített, de még így is maradt kérdés.
2020.04.23 08:22:32 (104086.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Szili Zsolt @ 2020.04.21. 17:33:00


Szia
Bal oldalt a fiat126/cikkek menüben van sok okosság, közte ez a cikk:

https://fiat126.hu/?/Fiat126/Cikkek/Nagyobbfelnisz_IlesebbgumiP_Ukra/158

Remélem tud segíteni.
2020.04.21 17:33:00 (104085.)
Szili Zsolt
(Kiskunhalas)
Sziasztok ! Köszönöm a befogadást ! Van eg kis pókom, ami már rég nálam van, de most jött el az idő, hogy talán egy kicsit többet tudok foglalkozni vele. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a következő felni rá fér-e a járgányra? Sajnos nem tudom rápróbálni. A felni méretei 13x6j ET 33 központi furat átmérő 57,1 mm. Én egy 165/55R13 gumit gondoltam rá ? Befér ez a komó a gyári "fészekbe vagy esetleg kell valamit alakítani, átalakítani ? A válasz sürgős lenne. Előre is köszönöm !
2020.03.25 18:44:35 (104084.)
B.Csaba
(pest megye)
Sziasztok!
BIS-hez keresek szervízkönyvet, javítási útmutatót. Kölcsönbe, megvételre, pdf formátumban. Minden megoldás érdekel.
Köszönöm!
2020.02.09 15:44:42 (104083.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: triplax007 @ 2020.02.09. 08:42:18


Jó hallani, hogy sikerült megoldani :)
Egyébként a szelephézag úgy mászik el, hogy a friss hf tömítés rögtön összerakáskor még nem éri el végleges formáját, a felhevülések és kihűlések során szépen lassan formálódik, adaptálódik a helyére, így némileg össze is nyomódik, emiatt a hf kicsit lejjebb kerül, közeledik a blokkhoz. A szelepemelők viszont ugyanolyan hosszúak maradnak, a szelepemelőtőkék sem változtatják a helyüket, így relatíve feljebb kerülnek a szelepemelőrudak a hf-hez képest, ami miatt a szelephézag lecsökken ahhoz képest, mint amit akkor állítottál be, mikor összeraktad.
2020.02.09 08:42:18 (104082.)
triplax007
(Miskolc)
Sziasztok ismét!
Hengerfejen húztam,szelephézagot beállítottam!
Teljesen jó lett!!!😊👍
Azt viszont nem értem hogy tud ennyire elmenni a szelephézag.
Köszönöm a segítséget,további szép napot!
2020.02.09 00:18:41 (104081.)
raver
(Pápa)

Előzmény: gyenis96 @ 2020.02.04. 18:39:56


Én úgy kértem autósboltba, hogy fékcsőnek kell. Ők elvileg értenek hozzá, azt adtak. Évek óta ismerem őket, megbízom bennük :)
2020.02.04 18:39:56 (104080.)
gyenis96
(pécs)
Sziasztok!
Tud valaki olyan átlátszó csövet, ami bírja a fékfolyadékot? Le szeretném cserélni a tartályról a főfékmunkahengerre menő csöveket.
2020.01.19 22:30:36 (104079.)
xhtml96
(Dunaharaszti)

Előzmény: xhtml96 @ 2020.01.19. 19:37:18



Sikerült, szétszedtem darabokra mégegyszer és újra össze, valami testelt, most szép a szikra! :)

xhtml96 szerkesztette 2020.01.19 22:32:36-kor.
2020.01.19 19:37:18 (104078.)
xhtml96
(Dunaharaszti)
Sziasztok!
A gyújtásmegszakítóval bohóckodom, mert kondi és a megszakító csere után, plusz beállított hézag után semmi sem történik. A trafó jó, megmértem, és szikrát köp ha testelem a vezetékét. Lemértem a megszakítás pillanatában és amikor összezár a kör, és mindkét esetben folyik rajta ugyan az a feszültség, pedig ha jól tudom nem kellene mert az a lényege. Nem találom hogyan vagy hol érhet össze, vagy mi lehet a gond. Elvileg ugyan úgy raktam vissza mindent ahogy kell. Lehetséges hogy valamit rosszul raktam vissza mégis? Volt már valakinek hasonló hibája?
2020.01.13 12:24:36 (104077.)
triplax007
(Miskolc)
Hétvégén átnézem!!!!!
Köszönöm a hasznos tanácsokat!
Kíváncsi leszek rá!!!
2020.01.12 23:11:30 (104076.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: Andrei @ 2020.01.12. 22:35:37


Ha a lelazulás és kompresszióveszés kapcsolatára gondolsz, akkor bocsi félreérthetően írtam, nem a lelazulás miatt volt kompresszióvesztés közvetlenül, hanem a szelephézag eltűnése miatt. Mert annyira viszont meglazult, hogy a szelephézagok ilyen jéghidgeben mínusz fokokban is nullák voltak. (szívónál konkrétan nulla, a két kipu szelepnél meg a 0,05mm-es hézagmérő fért be)
A tünet az volt, hogy nehezebben indult, és miután bemelegedett alapjáraton 1-1 ütem kimaradt. A gyújtást végig néztem előtte, mindent kicseréltem (kondenzátor, gyertya, kábel, trafó), a jelenség így is fenn ált. Benzin volt rendesen, és miután minden rendben volt, mondom ránézek a szelephézagokra, és azok tűntek el teljesen... csak azok meg amiatt tűntek el, hogy a hengerfej lelazult már kicsit. Legalábbis ez a teóriám :D
Mivel miután újra nyomatékoltam, beállítottam a szelephézagokat egyenletes lett az alapjáratom :) Nyilván alapvetően a szelephézag állítás volt a megoldás, de hamár ott jártam ráhúztam a hengerfejre is...Újra 48 Nm-rel húztam meg és kb 60°ot tudtam minden csavaron tekerni....
2020.01.12 22:35:37 (104075.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: BeLeS @ 2020.01.12. 20:04:30


Ha annyira lelazulna, akkor kifúj és sziszeg, ilyenre is volt nálam példa. Nem volt még nyomatékkulcsom, lehúztam ahogy szoktam kézzel, majd mondtam az ürgének, hogy 500 km-t ha eléri, szóljon és ismétlünk.
300-nál már sziszegett neki, de azért elment még vele 1-2 hetet... Majd amikor már nem indult be, szólt. Szerencséje volt, újrahúzás után mehetett tovább.
2020.01.12 21:16:18 (104074.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: triplax007 @ 2020.01.12. 20:54:24


Érdemes ha nincsen még egy szerelési könyvet beszerezni, műszaki könyvkiadótól (1990 kiadás) minden le van írva benne. Illetve sok mindent megtalálsz itt a fórumon. Majdnem minden szerelés előtt egy két kulcsszóra rákeresek itt, és visszalapozok néha 10-12 évnyit is :D De a legtöbb hasznos infót így találtam meg.

Az új benzinről megoszlanak a vélemények nekem még nincsen tapasztalatom vele, még nem tudom mit fogok használni. Itt lejjebb néhány napja felvetődött a téma, nézz rá :)
2020.01.12 20:54:24 (104073.)
triplax007
(Miskolc)
Ezeket sajnos nem tudtam!
Sorra veszem öket és ellenörizni fogom!
Esetleg még annyi kérdésem lenne,hogy jó lessz az autónak ez az új összetéteü benzin?
Annyi mindent hallani!
2020.01.12 20:04:30 (104072.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: Andrei @ 2020.01.12. 18:31:12


Hehe ahány kocsi, annyi ízlés, mit kérnek... :D én meg pont most húztam újra az enyémet 118 km után.... úgy hogy 48 Nm-rel húztam meg a csavarokat.
Nem tudom, hogy tudott meglazulni ennyi alatt...
És ezt is azért vettem észre, mert alapjáraton ki-ki hagyott ütemeket, feltételezem, hogy a lelazulás miatti kompresszióvesztés miatt, mivel konkrétan nem volt szelephézagom :D
2020.01.12 18:31:12 (104071.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: BeLeS @ 2020.01.12. 17:14:25


Mióta nyomatékkulccsal húzom 45-re, egyszer sem kellett újrahúzni. A legutóbbiban 31 ezer km van :-)
2020.01.12 17:14:25 (104070.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: triplax007 @ 2020.01.12. 15:40:29


Nem kellene, hogy csak eddig tartson.
Ha nem rég volt cserélve, akkor lelazulhatott a hengerfej. Ha szerencséd van csak lelazult és még nem égett át a tömítés (bár ha már olaj is jön...), ekkor csak újra kell húzni a megfelelő nyomatékkal a hengerfej csavarjait, a megfelelő sorrendben. Ha sokat használtad lelazulva, a tömítés gyorsan átég, és lehet megint cserélni. (egyébként jelentősen csökken a motor ereje, ha lelazult)

A további teendők a következőn múlnak:

Mennyit mentél vele a tömítések cseréje óta?
A csere után mekkora nyomatékkal húztad meg a hengerfej csavarjait?
Húztad-e utána a hengerfejet kb 3-500 km-rel a hf tömítés csere után?
Azóta mennyit mentél vele, hogy elkezdett engedni a lukas csavarnál?
2020.01.12 15:40:29 (104069.)
triplax007
(Miskolc)
Junius körűl cseréltem ki minden tömítést.
az is lehet hogy eddig tartott?
vagy valamit rosszúl raktam össze?
2020.01.12 13:07:52 (104068.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: triplax007 @ 2020.01.12. 11:27:32


Szia!
Lukas csavar mindkét hengernél van, azoknak az a szerepe, hogy elvezesse a mérgező gázokat, ha a hengerfejtömítés megsérül/átég. Mivel ha a tömítés átereszt, az égéstérből ezek a gázok az utasfülkébe mennének be a fűtésrendszeren keresztül . Szóval tulajdonképp egy védő gát. Ha onnan szuszog és olaj is jön ki akkor a hengerfejtömítést mindenképp ki kell cserélni. (jó eséllyel velük együtt a furulyagumikat is)

BeLeS szerkesztette 2020.01.12 13:09:46-kor.
2020.01.12 11:27:32 (104067.)
triplax007
(Miskolc)
Üdvözlet mindekinek!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Az lenne a kérdésem,hogy a hengerfejen lévő lyukas csavarnak mi a szerepe?
Illetve mind a két oldara kell lennie?
Nekem most elég sok olajos,párás mocskot pöfög ott ki!
Indításnál ott szuszog!
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv Zsolt
2020.01.12 11:22:44 (104066.)
triplax007
(Miskolc)
Üdvözlet mindekinek!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Az lenne a kérdésem,hogy a hengerfejen lévő lyukas csavarnak mi a szerepe?
Illetve mind a két oldara kell lennie?
Nekem most elég sok olajos,párás mocskot pöfög ott ki!
Indításnál ott szuszog!
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv Zsolt
2020.01.10 18:30:05 (104065.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: vinczy86 @ 2020.01.09. 21:00:06


Mérési hiba, egyértelműen.
2020.01.09 21:00:06 (104064.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: Andrei @ 2020.01.08. 09:52:36



Ahogy utána olvastam nekem is ez jött ki. Nem tudom hogy honnan jött hogy melegebben üzemel... 🤷‍♂️
2020.01.09 20:58:48 (104063.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: raver @ 2020.01.09. 00:04:30



Megy az... Elég egy kihegyezett régi szelep és már lehet is lekocogtatni. Nem kell vele nagyon birkózni. 😉
Nagyon sok új típusnál is megtartották ezt a megoldást és sokszor előfordul hogy zár szettet kell cserélni és akkor bekell vetni mindent ami kéznél van; pontozó, vágó stb.
Megoldható csak kitartónak kell lenni. 😊
2020.01.09 11:56:38 (104062.)
Szabados
(Gyõr)
Köszönöm szépen a segítséget!Szép napot mindenkinek!
2020.01.09 00:04:30 (104061.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Andrei @ 2020.01.08. 18:56:52


Nekem szerencsém volt, már volt cserélve, és ésszel volt meghúzva az új csavar, nem törték el a fejét. :)

Előzmény: Szabados @ 2020.01.08. 15:52:19


Ha már volt cserélve, akkor lehet, hogy a feje megvan és akkor könnyebben lejön. Ha magneti maerrli van benn, akkor le kell venni az egészet, ha lengyel van benne, akkor lehet betétet cserélni, ahhoz nem kell levenni, a házat, ha magyar bakony művekes van benne, abban is lehet betétet cserélni, de kicsit nehezebb a helyén.
2020.01.08 18:56:52 (104060.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: Szabados @ 2020.01.08. 15:52:19


Nagyon alul ha benézel, egy dugókulccsal tudod lazítani a bilincset és utána lejön a kormány irányába az egész kormánykapcsoló.

Gy kapcsolót a letört fejű csavarok miatt nem fogsz tudni csak úgy cserélni, kormányrúddal együtt fog csak menni, lehet felkészülni :-)
2020.01.08 15:52:19 (104059.)
Szabados
(Gyõr)
Tisztelt tagok!Segítségeteket szeretném kérni.Polski tulaj vagyok 8éve,olyan gondom van hogy gyújtáskapcsolót szeretnék cserélni a kormányt levettem alatta a védőt lecsavartam,az irányjelző kapcsolókat hogy tudom levenni hogy le tudjam húzni a burkolatot és hozzáférjek a kapcsolóhoz?1990es a kisautó.Előre is köszönöm a segítséget.Üdv:Szabados Krisztián
2020.01.08 09:52:36 (104058.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: vinczy86 @ 2020.01.07. 21:52:15


Baromság, hidegebben, lágyabban ég. Sokkal nehezebb bemelegíteni, télen problémás. A szivatófúvókát is meg kellett tágítsam, mert harmadjára sem indult be.

Elég ezeket a számokat megnézni:

E85
Energiatartalom: 26779 kJ/kg (benzin: 43850 kJ/kg)
Párolgáshõ: 904 kJ/kg (benzin: 293-418 kJ/kg)
2020.01.07 22:07:33 (104057.)
Festőákos
(Érd)

Előzmény: Obrotka Gyula @ 2020.01.06. 07:14:49


Köszönöm szépen!!!! 😉
Fejben tartom.
Még nem sikerult kideritenem a pontos alkatreszt.
Sok oldalon nézegettem hozzá cuccokat, es van ahol azt irják h, van keszleten.
Mivel nekem ez fekete juk, totál sötétség, meg kell várnom az infót.
2020.01.07 21:52:15 (104056.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: Andrei @ 2020.01.04. 12:17:14



Valamilyen szinten a módosítás által olcsóbbnak kellene lennie de ahogy éppen írtad csak nőtt az ára. 😂
Na mind1, ez valamiért mindig így van. 🤷‍♂️

Mikor Polskiban használtad nem volt jellemző a melegedés? Pár napja beszélgettem egy Bogaras (🤭) sráccal aki egyenesen elriasztott az e10 tankolásától léghűtéses autóba miszerint jobban melegszik tőle a hengerfej. Állítólag mérték és nyáron 15-20fok különbség is kijött. Szerinte az alkohol égése emeli meg az égés hőmérsékletét.
2020.01.06 07:14:49 (104055.)
Obrotka Gyula
(Budapest és Dunakanyar)

Előzmény: Festőákos @ 2020.01.05. 10:38:46


Szia! Fotengelycsapagyat tudok adni hozza, de elotte mindenkeppen merjetek meg, illetve meg kell vizsgalni, hogy kell-e gepmuhelybe vinni. Amit meg nezzetek meg, az a vezermutengely. Bis tipushibaja, hogy elkopik a butyok rajtuk. Magat a blokkban futo "csapagyazasat" lehet javitani, ahogy Andrei is irta.

Előzmény: FUTO TOM @ 2020.01.04. 19:00:45


Lancot lehet cserelni, de lehet amugy meg kifejezetten bis lancot is kapni, raadasul jo minosegut.

http://126shop.hu/webshop/1-motor/66-polski-fiat-126p-vezerles-szett-bis/
2020.01.05 21:24:41 (104054.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: xhtml96 @ 2020.01.05. 21:17:10


Rendben.

A gyújtáskapcsoló a B biztosítékra kapcsol, onnan érdemes kezdeni a feltárást. A B biztin van az index, ablaktörlő, féklámpa, ablakmosó és néhány utólagos fogyasztó.
A bal első kerékdobról ha leveszed a szőnyeget (4 csavar), akkor látod a csatlakozókat, vezetékszínekből meg lehet mondani, hogy mi égett esetleg meg.
Az ablaktörlőmotor házán van több testelés, azt is szükséges megnézni.
2020.01.05 21:17:10 (104053.)
xhtml96
(Dunaharaszti)

Előzmény: Andrei @ 2020.01.05. 21:15:10


Köszönöm, még végig méricskélem és ha nagyon nem találok megoldást szólok! Igen generátoros a kicsike. :)
2020.01.05 21:15:10 (104052.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: xhtml96 @ 2020.01.05. 21:03:11


Jó kérdés, egy multiméterrel pár perc alatt feltárható a hiba. Világosban meg tudom neked nézni, járok Haraszti felé gyakran.
Generátoros, ugye?
2020.01.05 21:03:11 (104051.)
xhtml96
(Dunaharaszti)

Előzmény: Andrei @ 2020.01.05. 19:51:21


Köszönöm szépen, kicsit megnyugodtam hogy nem akkora a baj mint gondoltam. 88-as évjáratú piros, viszont a nap eléggé kiszívta, de csodás módon jó állapotban van a kasztni, nincs szétrohadva.
Nem vastag a vezeték, és ott megy be a bal első kerékdobnál, pont ott a környéken égett meg, akkor az a gyújtás, köszönöm!
Mitől jelezhetnek kulcs nélkül is a visszajelzők?

xhtml96 szerkesztette 2020.01.05 21:05:40-kor.
2020.01.05 19:51:21 (104050.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: xhtml96 @ 2020.01.05. 15:52:05


Szia

A biztitábla alatt van egy vastag narancssárga, ha az van megégve, az a hátsó ablak fűtése. Nem te vagy az első, akinek megég. Mikori évjárat az autó?
A gyújtásnak is narancssárga a vezetéke, de az a bal első kerékdobnál csatlakozik a hátsó kábelköteghez.
A kar akkor is működteti az önindítót, ha nem vagy gyújtáson, ez nem hiba.
A tompított csak gyújtáson világít, így nehéz rajta hagyni, ez is OK :-)

Ráckevén lakom, ha gondolod, találkozhatunk.
2020.01.05 15:52:05 (104049.)
xhtml96
(Dunaharaszti)
Sziasztok!
Új vagyok a kispókok területén, és szeretnék segítséget kérni egy dologban, vagy legalább ötletet.

Sikerült megmentenem egy polski fiat 126p 650E szépséget, régóta nagy vágyam volt, és akitől szereztem ki akarta dobni szegényt, így inkább gondoltam majd én új életre keltem.
Az autó 2016 óta egy tapottat sem mozdult és elhanyagolták szegényt olyan szinten hogy még az állási idő alatt a sarut sem vették le az aksiról...
Elhoztam, kicsit megtisztogattam a sarukat, mert mondanom se kell hogy nézett ki, beraktam neki egy másik aksit és kap áramot, mesés, egy a bibi.
Valamiért akkor is gyujtáson van az autó, ha a kulcs nincs is benne. Világít az aku visszajelző és az olajvisszajelző, ráadásul kulcs nélkül is forog az önindító ha húzom a kart.
Szerintetek mi nem lehet jól bekötve? Annyit vettem még észre hogy a világítás (tompított fényszóró) viszont csak akkor kapcsol fel, ha a kulcsot elfordítom és ténylegesen én adok neki gyújtást.

Van ötletetek mi lehet a gond? illetve merre próbáljak keresgélni?
Körbenéztem a kábelezést, van egy narancssárga vezeték, aminek a szigetelése eléggé meg van égve, az a kábel hátra megy a gyujtótekercs környékéig, viszont ha jól láttam az a jobb oldali hátsólámpáig meg sem áll.

Előre is köszönöm a válaszokat!
2020.01.05 10:38:46 (104048.)
Festőákos
(Érd)
Sziasztok!!!
Most hivogatom a szerelot a pontos név miatt.
Ahogy sikerál irom is.

"(ha valoban járt ott a motor)" gépműhely


Mert én is ugy gondolom h, ez nem ekkora problem.


2020.01.04 19:02:48 (104047.)
FUTO TOM
(Miskolc)

Előzmény: Andrei @ 2020.01.04. 19:00:41


Más csapágy nem nagyon van polski blokkban szóval ezekkel lehet csak hiba :D
Gépműhelynek (ha valóban járt ott a motor) valóban meg kellene tudnia oldani egy veztengely csapágy javítást.
2020.01.04 19:00:45 (104046.)
FUTO TOM
(Miskolc)

Előzmény: Festőákos @ 2020.01.04. 16:00:46


Hogy esetleg megelőzzem a kérdést a léghűtéses polski főtengelye viszont nem jó a vizes polskiba mert a "sonka" szélesebb rajta nem fér el a hengerek között. :D

Úgy tudom hogy vezérmű lánc sem fér be a léges feszítős lánca csak a sajátja de nem nehéz beszerezni (ahogy szerintem mást sem) cinquecento 700as motorja kb ugyanez csak okosabb karbival (injektorral?).

Fórum

Partnereink



 

Közelgõ találkozók

Képek


  • Davee
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés

  • norberto