Fiat126.hu - 2018. Február 23. Péntek, Alfréd napja van.
 

Szervizkönyv



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 103656 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 2070  2071  2072  2073  2074   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


17:49:30 (103656.)
Ridingsoul
(Keszthely)
Halihó!
Még 1-2 hónapja volt szó vonóhorgosításról, és ha jól emlékszem megígértem, hogy beszámolok róla.
Nos, ma volt (végre) műszakin a pók. Horog is bentvan, minden gond nélkül. (Psszt, a kábelek be sem voltak még kötve).
Fékezetlen 330kg, ráfutófékes 680kg, puszi! :)
És ez az a horog, ami csak a hátfalon rögzül, nem a futómű bekötési pontoknál.
Van nálunk a telepen 1-2 autószállító futó (képeim közt is van egy), majd rápróbálok, ha be is lesz kötve - önsúly 560kg, úgyhogy elvileg hivatalosan is húzhatom :)
00:47:10 (103655.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: raver @ 2018.02.21. 11:22:29


Nem tudom azt próbáltad-e már, hogy a felszerelést követően előbb a főfékhengert kilégtelenítened?
Felszereled, csatlakoztatod mindennel mindenhol, feltöltöd fékfolyadékkal, majd ezt követően nem a kerekeknél engeded el a légtelenítőt, hanem a főfékhengernél engeded ki a hollandereknél. Természetesen ugyanúgy felpumpálva, majd nyomás alatt kilazítva és visszazárva a hollandereket.
Majd ezt követően légteleníteni a kerekeknél.
És természetesen mindkét esetben fullra benyomva a pedált, és fullra felengedve a pedált, hogy a nyomórúd ne feszítsen rá a főfékhengerre egy kicsit sem!

Egyébként ha jól emlékszem, akkor az LPR száma a főfékhenger 6737, de jó lehet a 6707 is (ami Lada 2101, 2102, 2103, 2105, 2107, Fiat 125, stb ) utóbbi annyiban tér el, hogy a tartály felé a kivezetése nem derékszögben hanem függőlegesen van, azonban ezek cserélhetőek.
2018.02.22 16:37:33 (103654.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: raver @ 2018.02.21. 14:39:02



Nekem egyszer sikerült azzal beszopni hogy a féklámpakapcsoló nem engedte teljesen vissza a pedált így nem tudott elegendő folyadékot felvenni. Valami 3mm diferencia volt a két főfék tengelye között, az új hosszabb volt és ezért kellett kicsit engedni a kapcsolón. Talán ez is közrejátszhat.
Amúgy meg a f@szért nem viszed be az Audiba? Ők csak értenek hozzá... ;)
2018.02.22 15:38:00 (103653.)
fritz70
(budapest)

Előzmény: Andrei @ 2018.02.22. 14:45:31


ha sör meg virsli van jövök én is :D
2018.02.22 14:45:31 (103652.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: raver @ 2018.02.21. 14:39:02


A pedál végén a tüskét beillesztetted a főfékhenger dugattyújához?
Nem nagyon értem mit ronthatsz el. Max átugrunk páran és egy kerti party keretében hozzásegítünk a megoldáshoz :)
2018.02.21 14:39:02 (103651.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Obrotka Gyula @ 2018.02.21. 12:29:46


Közbe rájöttem az a rugót szoríthatja. :)
Mondjuk jelen esetben az össz állapoton nem rontana. :)
2018.02.21 12:29:46 (103650.)
Obrotka Gyula
(Budapest és Dunakanyar)

Előzmény: raver @ 2018.02.21. 12:22:11


Ha a nagy csavarra gondolsz, akkor megpróbálhatod, de nem javaslom. :) :) :)
2018.02.21 12:22:11 (103649.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Obrotka Gyula @ 2018.02.21. 11:39:42


Szívja a folyadékot a légtelenítőcsavaron keresztül a tartályból.
Kézzel is légtelenítettem, semmi buborék nem jött egyik körön sem.
Azt néztem, mintha lenne egy csavar a főfékhenger végén, az nem lehet, hogy ott lehet légeleníteni a főfékhengert?
2018.02.21 11:39:42 (103648.)
Obrotka Gyula
(Budapest és Dunakanyar)

Előzmény: raver @ 2018.02.21. 11:22:29


Tuti jó a légtelenítés módszere? Bár, ha kompresszoros verzióval sem sikerült, akkor nem ott lesz a hiba.
2018.02.21 11:22:29 (103647.)
raver
(Pápa)
A ma délelőttömet is a főfékhenger csere utáni légtelenítésnek szenteltem. Eredménytelenül. Feltöltöttem a tartályt, ahogyan Gyula mondta. Eltűntek a buborékok a tartály és a főfékhenger közti csőből. Nem enged sehol sem. Légtelenítettük kézzel, utána kompresszoros légtelenítővel, majd megint kézzel. Levegőbuborék nem jön a munkahengerek légtelenítőcsavarjánál. A pedál beesik semmi ellenállása nincs. :( Feladom.
2018.02.21 00:31:24 (103646.)
raver
(Pápa)

Előzmény: vinczy86 @ 2018.02.20. 07:22:33


Köszi ezt a tippet is. Gyula leírta a pontos menetét mindennek. Kiderül mi lesz belőle.
2018.02.20 07:22:33 (103645.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: raver @ 2018.02.20. 00:25:08



Én egyszer azzal nyaltam be hogy a segéd elég gyorsan pumpálta a pedált és nem tudott elegendő folyadékot felvenni a főfékhenger. Akkor fordult elő először hogy szinte üresben járt a pedál. Azóta tudom hogy az sem mind1 hogy milyen tempóban pumpálod, szépen vissza kell engedni (teljesen) és nem kell kapkodni.
2018.02.20 00:25:08 (103644.)
raver
(Pápa)

Előzmény: CZsolti @ 2018.02.19. 19:47:30


Persze így szoktam csinálni, szerencsére (vagy inkább nem szerencsére) nem először légtelenítek. Minden tippet elfogadok, mert hátha valami kimaradt. Vettem másik főfékhengert, már a helyén van, a héten valamelyik délelőtt nekiugrok a légtelenítésnek újból, remélhetőleg utoljára.

Előzmény: vinczy86 @ 2018.02.19. 21:48:28


Ismersz, nálam ilyenek előfordulnak. :D
2018.02.19 21:48:28 (103643.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: raver @ 2018.02.19. 15:17:46



Érdekes jelenség mert ugye ott nincs "generált" nyomás csak a folyadék súlya/esése van ott jelen. Érdekes... De ahogy írtad is Neked ez a hiba is összejött. :)
2018.02.19 19:47:30 (103642.)
CZsolti
(Békéscsaba)
Feltételezem, hogy a bal hátsó keréknél kezdted a légtelenítést és úgy mentél sorba. A pedált pumpálta valaki? Ha igen végig lenyomta-e, amíg kiengedted a levegős fékfolyadékot? Ha a légtelenítő csavar nincs meghúzva, akkor a felengedett pedál szívhat be levegőt.

Bocs, ha nyilvánvaló dolgokat kérdezek, de én is végigkínlódtam egyedül egy komplett fékrendszer cserét. Amiket leírtam, magam is megszívtam. :)

CZsolti szerkesztette 2018.02.19 19:49:47-kor.
2018.02.19 15:44:19 (103641.)
raver
(Pápa)

Előzmény: CZsolti @ 2018.02.19. 15:24:18


Nekem a pedál sem lett kemény ellenállás nélkül benyomható volt.
2018.02.19 15:24:18 (103640.)
CZsolti
(Békéscsaba)
Az a kisbuborék nekem is ott volt a Gyulától vett főfékhengerben. Nem tudtam vele mit kezdeni. Amikor már tökéletes volt a fék, még akkor is előjött, és pofátlanul vigyorgott a műanyag csövön át.

Fogtam egy darab antennakábelt, kivettem a középső műanyag csövet belőle. Kihúztam a rézkábelt is. Lett egy remek szondacsövem, amit feldugtam egész a buborékig. S volt buborék, nincs buborék. Azóta se lett több.

Én azért fékfolyadékkal megkentem a dugót is, meg a helyét is, mielőtt belenyomtam volna a főfékhengerbe.

Fontos. A dugó mellett sem eresztett.

CZsolti szerkesztette 2018.02.19 15:25:34-kor.
2018.02.19 15:17:46 (103639.)
raver
(Pápa)

Előzmény: vinczy86 @ 2018.02.19. 13:14:29


Pontosan erre gondolok én is. De ugye az elöző főfékhenger ott engedett... Így gondolkodóba estem. Nincs kedvem harmadszorra is beszívni.
2018.02.19 13:14:29 (103638.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: raver @ 2018.02.19. 11:29:17



Az sosem jó ómen ha a féknél bármit is pasztázni kell... :(
2018.02.19 11:29:17 (103637.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Obrotka Gyula @ 2018.02.17. 20:34:44


Előzmény: Andrei @ 2018.02.17. 21:00:38


Vettem másik főfékhengert, beszéltem emberrel a boltba, kérdezte, mondtam, hogy hogyan jártam. Adott egy tippet, amit nem tudok eldönteni, hogy jó-e. Ragasszam bele, egész pontosan FBS-sel kenjem be a műanyag toldatot mielőtt belepattíntom a gumiházba, persze még mielőtt összeolajoznám. Ezt érdemes megpróbálni? Nem akarok mégegyszer cserélni semmit.
2018.02.17 21:19:07 (103636.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Andrei @ 2018.02.17. 21:00:38


Kibontottam már.
2018.02.17 21:00:38 (103635.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: raver @ 2018.02.17. 20:46:34


Valami képet tolj már erről, hol szivárog, levegősödik, stb.
A linkek sajnos nem működnek egy ideje a fórumon, de be tudod szúrni.
2018.02.17 20:46:34 (103634.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Andrei @ 2018.02.17. 20:07:08


A gumi csatlakozásnál igen. Nehezen, de szépen helyrepattant és fel is feküdt.

Előzmény: Obrotka Gyula @ 2018.02.17. 20:12:33


Ismersz, szedek össze olyan hibákat ami másnak nem volt. :)
2018.02.17 20:34:44 (103633.)
Obrotka Gyula
(Budapest és Dunakanyar)

Előzmény: Andrei @ 2018.02.17. 20:27:19


LPR hengereivel nincs amúgy semmi baj.
2018.02.17 20:27:19 (103632.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: Obrotka Gyula @ 2018.02.17. 20:12:33


Ugyanez nálam. 3 főfékhengert cseréltem az elmúlt 12 évben, de soha nem okozott problémát a bemeneti rész. Sőt, semmilyen probléma nem volt a lesajnált LPR alkatrészekkel sem.
Lehet szerencsés vagyok?
2018.02.17 20:12:33 (103631.)
Obrotka Gyula
(Budapest és Dunakanyar)

Előzmény: Andrei @ 2018.02.17. 20:07:08


Én sem. Nekem ott még sosem sikerült folyást prezentálni, de ravernek összejött. :(
2018.02.17 20:07:08 (103630.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: raver @ 2018.02.17. 19:40:47


És akkor most folyik a fékolaj a gumicsőnél? Vagy a gumi csatlakozásánál? Nem csípted oda? Nem értem.
2018.02.17 19:40:47 (103629.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Andrei @ 2018.02.17. 19:18:28


Volt itthon, Gyuláék hozták régebben. A hozzávaló műanyag derékszögű műanyag toldat/cső mind a kettő engedte az olajat. Rendesen helyre pattantak, nehezen mentek bele. Gondoltam egyet, beletettem a réginek a műanyag csöveit, azoknál nem engedett, "álló" helyzetben.
A munkahengereknél nem volt buborék már légtelenítéskor, de a pedál nem mutatott semmi ellenállást, ekkor néztem körbe, hogy hol és mi lehet a hiba.
Akkor láttam, hogy van egy buborék az alsó műanyag csőben. intenzív pedál taposásnál jött elő a buborék és akart elindulni felfele, egy picit megmozgattam a műanyag csövet, akkor is megjelent egy kis buborék. A bilincs meg volt húzva, ráadásul tettem oda kettőt, mert abban bíztam, hogy ott enged.
2018.02.17 19:18:28 (103628.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: raver @ 2018.02.17. 19:10:25


Rosszul raktad bele a gumicsövet? Nekem nem volt probléma ezzel sosem. Milyet sikerült venni?
2018.02.17 19:10:25 (103627.)
raver
(Pápa)

Előzmény: raver @ 2018.02.12. 21:23:36


Felültünk csúnyán a szopórollerre, jó fékszerelés nincs szívás nélkül, oké, de, hogy az új főfékhenger engedje az olajat, az egyik beömlő csöcsnél azért úgy megviselt. Hétfőn új főfékhenger és újból próbálkozás.
2018.02.15 08:42:38 (103626.)
5Gabor5
(Velence)

Előzmény: Obrotka Gyula @ 2018.02.15. 07:38:37


Köszönöm.
2018.02.15 07:38:37 (103625.)
Obrotka Gyula
(Budapest és Dunakanyar)

Előzmény: 5Gabor5 @ 2018.02.14. 21:01:24


Ha Seicento Sporting gyari alufelni, akkor az eleg sok embernek volt kispolszkin, szoval tuti jo. Raadasul meg mutat is a kisauton.

http://fiat126.hu/image/h/475/35449.jpg

Igazan nincs mit. :)
2018.02.14 21:01:24 (103624.)
5Gabor5
(Velence)

Előzmény: Obrotka Gyula @ 2018.02.14. 20:23:32


Köszönöm.
Állítólag Fiat Seicento-n volt.
Agyat megmértem az 58 mm ha jól mértem akkor ez a méret is jó.

Köszi a múltkori segítséget kivettem a szélvédőt kapott egy kis infralámpás ráfűtést a fűtött garázsba nem is kellett lábbal nyomni. Jó segítség volt a bicikli gumi szereléshez használt kis műanyag segédeszközből 4 db a gumi megindításához.
2018.02.14 20:23:32 (103623.)
Obrotka Gyula
(Budapest és Dunakanyar)
Első blikkre hibátlan. Agyat nem tudom fejből, de az a legkevesebb, esztergályos megoldja.
2018.02.14 16:45:50 (103622.)
5Gabor5
(Velence)
Üdv. Mindenkinek!
Felni a kisautóra.
Alufelni, 13 as, 5,5 széles 4x98, ET 30 agy 58.
Szerintetek ez jó rá.
Nincs ültetés.
köszönöm
2018.02.14 00:21:57 (103621.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: vinczy86 @ 2018.02.13. 09:45:08


Ohhh és Auuuu
:(

Marczin Robert szerkesztette 2018.02.14 00:22:27-kor.
2018.02.13 09:45:08 (103620.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: Marczin Robert @ 2018.02.13. 08:13:16



Csak annyi hogy felvonuláskor a sok fékezéstől felforrt a lötyi és nem kicsit színeződött el. Itthon elindulásnál még egészseges színe volt viszont felvonulás után inkább hasonlított kólára.
2018.02.13 08:13:16 (103619.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: vinczy86 @ 2018.02.13. 07:45:13


Nem tudom mi történt Siófokon (?)
Nekem 11-12 éve Dot4 van a Polskiban, nem volt vele gondom, ha bármi tönkre is ment azt nem a fékfolyadék okozta, hanem az elöregedés, elhasználódás.
2018.02.13 07:45:13 (103618.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: Marczin Robert @ 2018.02.13. 00:17:55



Sajnos ők a SZERELŐK! :) Mind tanulta a szakmát és mai napig űzik is. ;)

A forráspont különbségeket tudtam én is csak azt hittem hogy van köztük egyéb más is ami miatt kizárják egyik másik használatát.
Mikor megvettem a sárgát én lecseréltem a folyadékot mert fekete volt, akkor DOT4-et tettem bele és mindenki leoltott hogy abba DOT3 való! Most DOT3 van benne ami már bizonyított a siófoki talin a belvárosban... :(

De köszönöm a kielégító választ! ;)
2018.02.13 00:17:55 (103617.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: vinczy86 @ 2018.02.12. 21:58:23


Na ők azok, akiket nem "szerelőnek " hívunk az ilyen megnyilvánulásaik miatt...
Dot3 - Dot4 közötti legalapvetőbb különbség csupán annyi, hogy az utóbbinak magasabb a forráspontja, ami egy dobfékes autó esetében nem utolsó szempont, de mindkét folyadék glikolbázisú. Keverni őket nem szabad, nem ildomos.
ABS-es, tárcsafékes autókba pl csak Dot4-et töltünk.
Hagyományos fékrendszerű autókba valóban elegendő a Dot3 alapból, de semmi sem indokolja a Dot4 kizárását.
(száraz!!!) Forráspontjuk egyébként a Dot3-nak 205°C, Dot4-nek 230°C, Dot5.1-nek 260°C (Dot5-öt nem említem, mert az szilikon bázisú és többnyire gokartokban, valamint Harley-kban használják)

Személy szerint annak idején amiatt esett a Dot4-re a választásom, hogy ezáltal elkerülhessem a magasabb hegyekről történő ereszkedés közbeni fékpedál beesést, miután a Dot3 hajlamos elérni a nagyobb igénybevétel esetén a forráspont közeli állapotot.
Terven be is vált, egyszer sem volt panaszom a Dot4-re, míg Dot3-al sikerült megtapasztalnom, hogy milyen is az amikor az ember szinte fék nélkül jön le a Bükkből, Bükkszentkeresztről.
:(

Remélem tudtam segíteni. ;)
2018.02.12 21:58:23 (103616.)
vinczy86
(Kosd)
És ha már fék. Mit használtok, DOT3 vagy DOT4 folyadékot? A múltkorában DOT4-et raktam a rendszerbe de több szerelő is jelezte hogy az nem jó belle. Megmagyarázni nem tudták csak annyit mondtak hogy az öregebb négy dobfékes kocsiba DOT3 a való. Tapasztalatok?
2018.02.12 21:34:58 (103615.)
5Gabor5
(Velence)

Előzmény: Prityesz @ 2018.02.11. 19:41:03


Köszönöm.
2018.02.12 21:23:36 (103614.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Andrei @ 2018.02.12. 20:49:36


Ha kell, 2-3 körben légtelenítek. Okés akkor a tartályon keresztül töltöm fel.
Holnap megveszem ami hiányzik, aztán ahogyan tudom csinálom. Ha elakadnék, vagy kész vagyok jelentkezem. Köszi addig is.
2018.02.12 20:49:36 (103613.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: raver @ 2018.02.12. 20:43:28


Az jó, ha a főfékhenger probléma nélkül kijött. De ettől a légtelenítés nem lesz könnyebb, akármennyi olaj is maradt benn. Mind a 4 kereket alaposan le kell légteleníteni.

Az új beszerelésekor nem kell olajozni, elég, ha a tartályt feltöltöd és az első nyomással kerül a folyadék a helyére.
2018.02.12 20:43:28 (103612.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Andrei @ 2018.02.12. 19:21:06


Köszi, ma délután lebontottam a főfékhengert, szépen kijött minden a 3 hollander, sőt 2-t lazítás után kézzel ki tudtam tekerni. A két műanyag cső gyári bilincsei nem indultak meg, azokat levágtam, azt nem nehéz cserélni, a fékfolyadékot szépen kifolyattam a tartályból, kerülve a kasztnit. Műanyag csövet veszek újat, eléggé merevek voltak.

Kiszereléskor láttam, hogy nem a szimmeringnél engedett, vagyis ott egy igen minimális folyás volt, a baj az volt, hogy a munkahenger amit a pedál nyom, az beragadt. Ezért esett be a pedál.

A főfékhengert külön töltsem fel olajjal, vagy elég ha a tartályból megkapja ami kell neki? A csövekben is maradt szerintem olaj, persze tudom, hogy mindenképpen kell légteleníteni, de szerencsére nem ürült ki a rendszer, így talán könnyebb lesz.

A légtelenítés az szokott sikerülni, remélem most sem lesz máshogy. Munkahengerem van itthon, légtelenítő csavarok is szoktak lenni tartalékba, meg van rövid fém fékcső is, meg gumi is előre és hátra is egy egy darab.
2018.02.12 19:21:06 (103611.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: raver @ 2018.02.12. 11:49:39


LPR-t nyugodtan vehetsz, nekem mindegyik autóban bevált. Mindig először szétszerelsz és utána mész boltba, melyik fékcső csavarját tudod oldani és melyiket nem...
A hátsó hosszú fékcső csavarjának oldása kritikus, senki nem szeret ezért venni egy 2 méteres darabot és szétbontani az autót.... A csavarok oldására nagyon ajánlott odafigyelni, nem ferdén rárakni a kulcsot, stb.
Ha sikerül, akkor csavarok ki, új főfékhenger be, olajjal feltölt és a légtelenítés szokásos folyamata szükséges. A légtelenítést hogyan kezdjük? Minden légtelenítőcsavart oldunk, mielőtt a boltba megyünk... Amelyik csavar nem lazítható meg, oda új csövet/munkahengert kell venni.
Én több autón megcsináltam, lehet cumizni vele rendesen.
2018.02.12 11:49:39 (103610.)
raver
(Pápa)

Előzmény: uz011 @ 2018.02.12. 10:19:31


Köszi. Kértem, hoztak Gyulaék, hogy legyen tartalékom.
Inkább pontos, szerelési útmutatás kellene, mit lehet elrontani.
2018.02.12 10:21:07 (103609.)
Obrotka Gyula
(Budapest és Dunakanyar)

Előzmény: 5Gabor5 @ 2018.02.09. 10:16:44


Itthon nem fogsz már kapni. Régen a polimpex tartotta, de ők már nincsenek. Ha szükséged van rá, akkor tudod hol találsz. :) :)
2018.02.12 10:19:31 (103608.)
uz011
(Gyõr)

Előzmény: raver @ 2018.02.12. 10:05:43


Szia!
Ha sos-ba kell, van egy új főfékhengerem otthon, oda tudom adni. Segíteni nem mostanában tudok... Sopronban b...om a rezet. :(
2018.02.12 10:05:43 (103607.)
raver
(Pápa)
A hétfő reggeli polskizás kudarcba fulladt, főfékmunkahenger hiba miatt. Pedál olajos, és ellenállás nélkül benyomható.
Szeretnék kérni tanácsokat, tippeket a cseréhez.
Esetleg önkéntesek jelentkezések is várom a projecthez. :)

Fórum

Partnereink



 

Közelgõ találkozók

Képek

  • Horog fent :)
    Ridingsoul

  • Tomi126p

  • balint

  • Robi
  • 32 éves lett
    Gábor

Hirdetés